Hundige-Kildebrønde Sogns Pigekor

Hvis du er en teenage-pige, der er vild med musik og kan lide at synge, så kan du læse lidt mere om pigekoret her - og muligheden for at synge i koret.

Pigekoret spiller en central rolle i musiklivet i Hundige og Kildebrønde kirker. Koret synger ved gudstjenester på søn- og helligdage og ved de mange konfirmationer i de to kirker. Derudover medvirker koret også ved koncerter og musikgudstjenester.

Koret synger omkring to årlige koncerter i kirkerne og deltager i projekter, korstævner, kurser og korlejre i både ind- og udland.
Derfor deltog koret i sommeren 2023 i Euro Cantat i Ghent i Belgien. Stævnet varede en uge og var en stor og lærerig oplevelse for koret.
Du kan læse mere om turen her.

Koret øver hver torsdag fra kl. 17-19 i Hundige kirke.
I pausen får korpigerne sig ofte en god snak over et stykke kage med tilhørende saft og the.

Arbejdet som pigekorsanger i kirkerne er lønnet – du får altså penge for at synge i kirkerne.
Udover et godt kammeratskab og sammenhold, så kan du også risikere at finde en ny sangglad veninde i koret.

Hvis du er interesseret i at høre mere om at synge i koret, så skal du kontakte pigekorsleder Christina Schmidt Damm på csd@kildebr.dk eller tlf. 23 24 21 83.